אודות

הפורום לחברה האזרחית הוקם במטרה לסייע לכם, יזמים וארגונים חברתיים, להגדיל את השפעתכם על מנת לקדם סדר יום ציוני במרחב הציבורי בישראל. אנו מציעים הכשרות, סדנאות וייעוץ בתחומים שונים, תוך שימת דגש על עבודה עם מקבלי החלטות וקובעי מדיניות.
אנו רואים בכל יוזמה בעלת ערך חברתי, שהיא "מעל" לרמת המשפחה ו"מתחת" לרמת מוסדות המדינה, חלק מחברה אזרחית תוססת, אשר מסייעת במקומות בהם המדינה לא מסוגלת לתת את המענה הנדרש לטובת אזרחיה.

קראו עוד

עדכונים

מיזמים

הצוות

עדי ארבל | מנהל

חבר דירקטוריון של החוויה הישראלית ולשעבר מנהל הפרויקטים של המכון לאסטרטגיה ציונית. עדי שותף להקמת מגוון יוזמות לאומיות וחברתיות, ביניהן: בית המדרש לציונות, תנועת זכויות אדם כחולבן, טיולי פטור משמש, בלוג המסעדות מאכלי י-ם, מיזם הסיורים 'זאת ירושלים', קבוצת 'המעלית' ועוד.

אסתי לם | רכזת קשרי קהילה

בעלת תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית ותואר ראשון בהצטיינות בחוג לפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר אילן. בוגרת בית המדרש הגבוה לנשים במגדל עוז.

נדב בן-דהן | רכז הכשרות

בוגר תואר ראשון במזרח-תיכון ואסלאם מהמרכז האקדמי שלם, וסטודנט לתואר שני באוניברסיטת תל-אביב. הדריך במכינה הקדם-צבאית אדרת, וכן ריכז את תחום הבוגרים בה. קצין שריון במילואים. נשוי ללירז ואבא של איתמר.

עילם כצנלסון | רכז תוכן

סטודנט לתואר שני במדע המדינה באוניברסיטה העברית ובעל תואר ראשון במזרח-תיכון ומדע המדינה מאוניברסיטת בר אילן. שירת כמפקד ולוחם בצה"ל. הדריך ולימד במכינה הקדם צבאית עמיחי. בוגר תכנית קרן תקווה במסלול ציונות.

פוסטים של בלוג

7 היסודות לבניית קהילה דיגיטלית

פוסט זה מבוסס על סיכום הרצאתו של דיוויד ספינקס מייסד ומנהל CMX המסייע ותומך במובילי קהילה מקצועיים. ההרצאה ניתנה במסגרת קבוצת מנהלי הקהילות של פייסבוק בישראל (Facebook Community Leadership Circles: Israel).

קרא עוד

דיוור ישיר לחברי הקהילה

שמירה על קשר עם חברי קהילת הארגון היא חשובה מסיבות רבות. אחת מהן היא היכולת לגייס את חברי הקהילה להיות שותפים פעילים בצמיחת הארגון ובתמיכה בפעילויות. אחד הכלים היעילים בתקשורת עמם הוא דיוור ישיר. בפוסט זה נבקש לבחון כיצד ניתן להיעזר במכתבים ואימיילים באופן האפקטיבי ביותר.

קרא עוד

GDPR – לא לאירופאים בלבד

בשנת 2018 נכנסו לתוקף במדינות האיחוד האירופי תקנות פרטיות חדשות, הנקראות GDPR. תקנות אלו נועדו להעניק לכל תושב באיחוד האירופי זכות להחליט מה יעשה במידע הנשמר אודותיו בגופים שונים, והן אינן מבחינות בין מידע שנשמר באירופה לבין מידע שנשמר בכל מקום אחר. משמעות הדבר היא שכל גוף המחזיק מידע, הכולל גם מידע על אזרחי האיחוד האירופי – כפוף לתקנות אלו, וחשוף לסנקציות כספיות משמעותיות אם לא יעמוד בהם כנדרש – בסכומים גבוהים במיוחד שיכולים להגיע למיליוני אירו.

מכיוון שעמותות רבות פועלות עם מאגרי מידע של חברי קהילה, עולה השאלה – מה נדרשת העמותה לעשות במסגרת התקנות החדשות בכדי שלא להפר אותן?

קרא עוד

טלגרם .vs וואטסאפ

שמירת הקשר השוטף עם חברי הקהילה דורשת השקעה ומחשבה – איך לספר לקהילה על כל מה שאנחנו עושים בארגון וכמה שיותר בזמן אמת, אל מול הרצון לא להציק יותר מדי ולהמאיס עליהם את העדכונים. הפוסט שלפניכם מבקש לסקור את ההבדלים בין טלגרם לוואטסאפ, להציג את היתרונות והחסרונות בכל אחת מהן ולסייע לכם להחליט עם איזו מהשתיים לעבוד מול הקהילה שלכם.

קרא עוד

סוד ההצלחה: קהילה חזקה

ארגונים רבים רוצים לבנות את הקהילה שלהם, אבל פשוט לא יודעים איך. הם מבינים את החשיבות בכך שתהיה להם קהילה חזקה, שתהדהד את הקול שלהם בעולם, תתמוך בהם ותפיץ את המסר שלהם הלאה. אבל איך עושים את זה נכון?

קרא עוד

לבנות קהילה אקטיבית

כדי להניע שינוי חברתי שפורץ את הגבולות של הארגון, יש שני מרכיבים מרכזיים שארגון או יוזמה אזרחית צריכים לפתח: סיפור והתארגנות. הסיפור משקף את מטרות הקהילה / העמותה, החזון שלה, הצורך בה בעולם, והשינוי שהיא חורטת על דגלה. ההתארגנות היא הדרך בה אנו מניעים את האנשים שנמצאים איתנו לעשייה אזרחית.

קרא עוד
‎הפורום לחברה האזרחית‎