זום vs גוגל מיט

מדריך זה סוקר את ההבדלים בין ״זום״ ל״גוגל מיט״, שתי הפלטפורמות המובילות לניהול מפגשים וירטואליים, ששינו את פני עולם העבודה כפי שהכרנו אותו

 

הרבה דברים רעים הביאה עימה הקורונה. האפשרות להיפגש באופן וירטואלי כמעט עם כל אחד, היא לא אחת מהן. היכולת להצליח לקיים סדר יום רגיל כמעט כאילו כולם נוכחים במשרד או בכיתה, פתחה אפשרויות עבודה שקודם רובנו רק יכולנו לחלום עליהן. ״יש לי זום״ הפכה לשם קוד לישיבת צוות, להרמת כוסית או לשיעור מתמטיקה – כולם וירטואליים כמובן.

 

הזום שקיבל את כל הפוקוס קצת מנע מאיתנו את האפשרות לשים לב לשחקנים אחרים במגרש, ובמיוחד לאחד מהם שנמצא לרובנו ממש בהישג יד – Google Meet. אז אם כבר מיציתם את הזום או שאתם רק רוצים להחכים קצת, המדריך הזה הוא בדיוק בשבילכם.

 

לשתי הפלטפורמות יש גרסה בחינם וגרסה בתשלום. בעוד מגבלת המשתתפים בגרסה החינמית זהה בשתיהן (עד 100), בגוגל מיט ניתן לקיים את המפגש במשך שעה, לעומת 40 דקות בלבד שהזום מציע. אבל אם אתם בוחרים לשלם, כאן זום לוקח – עד 1,000 משתתפים לעומת 500-250 שיש לגוגל מיט להציע (תלוי במסלול שבחרתם). אם תבחרו לשלם, תוכלו להשאיר את הזום פועל ברציפות למשך 30(!) שעות, ואת הגוגל מיט ל־24 שעות.

 

קרדיט: Nerds Chalk

הקלטת הפגישה:

עוד נקודה לזכות זום, שמאפשר הקלטה גם כשאנחנו בוחרים לא לשלם (גוגל, הגיע הזמן להתקדם בחיים).

  • נפח אחסון בענן – אך ורק בגרסאות בתשלום: גוגל מיט לוקח ובגדול – 15 ג׳יגה בייט למשתמש, לעומת ג׳יגה בייט בודד שזום מקצה.
  • שיתוף מסך, צ׳ט, רקעים וירטואליים, עבודה על לוח (white board) או על קובץ משותף – אפשרי בשתי הפלטפורמות בכל הגרסאות.
  • שתי הפלטפורמות ידידותיות למשתמש, אך הצטרפות לשיחת זום דורשת פתיחת חשבון ייעודי, ובשביל להצטרף לשיחה בגוגל מיט צריך רק לינק.

תשלום:

הזום יקר יותר, ואם אתם עובדים עם חשבון גוגל בתשלום, אז הגוגל מיט כבר כלול במחיר. שימו לב: יש לגוגל מסלול לאלכ״רים עם גישה לפיצ׳רים שונים, אך לא לכולם – וגוגל מיט הוא מאלה שלא זכו. כלומר, אם זה המרחב בו אתם עובדים תצטרכו להסתפק בגרסה החינמית או לשלם בנפרד על הגרסה המלאה.

אבטחה:

תלוי את מי שואלים. הפריצה לזום גרמה להם לעשות מקצה שיפורים, אבל יש מצב שגוגל עדיין לוקח.


לסיכום:

שתי הפלטפורמות עושות את העבודה כמו שצריך, השאלה היא רק מה אתם מחפשים ומה סיבת השימוש ומה רמת ההסתגלות שלכם לסביבת עבודה חדשה. מסקנה אחת ברורה: אם אתם כבר משלמים לגוגל, תעשו לעצמכם טובה ותוותרו על זום, חבל לשלם פעמיים.

נגישות
‎הפורום לחברה האזרחית‎