וואטסאפ ביזנס

מדריך קצר זה מציג מספר תובנות לשימוש בוואטסאפ ביזנס בגופים וארגונים אזרחיים. זאת מתוך הכרה שתקשורת בין אישית עם קהלים או לקוחות היא מנוף חיוני לצורך פעילות אפקטיבית.

כתיבה: נועם מדאר

כל ארגון יודע שאחד הדברים החשובים שצריך כדי להצליח, ובאותה נשימה גם הכי קשים, זו התקשורת הבין־אישית עם הקהילה או הלקוחות. פעמים רבות היחס ללקוחות או הקשר עם חברי הקהילה יכול לתפוס חלק גדול מזמן העבודה, ואף מהזמן האישי. וואטסאפ ביזנס יכול להיות הכלי שישמש כפתרון לנושא.

אז מה זה בעצם וואטסאפ ביזנס?

פיתוח של אפליקציית וואטסאפ המוכרת והידועה לכולם, שמיועד לעסקים גדולים וקטנים המטרה העיקרית היא הפיכת הקשר בין הארגון ללקוחות לאפקטיבי ונוח יותר.

 

קרדיט: pexels

למה כדאי להשתמש באפליקציה הזאת?

ייחודיות האפליקציה היא האפשרות לפתיחת פרופיל עסקי המאפשר למנהל להגדיר פרטים, שעות פעילות, לינק לאתר, כתובת וכדומה. בנוסף ניתנת אפשרות לתיוג הודעות לפי נושאים, קבלת סטטיסטיקות על ההודעות שקיבלתם, רשימת תפוצה וניהול קבוצות.
כמו כן, קיימת האפשרות לחיבור בו־זמני של עד 4 משתמשים דרך הטלפון הנייד – באופן זה המענה מהיר וממוקד יותר עבור הקהילה והלקוחות.

איך עושים את זה?

ראשית יש לקבוע מספר טלפון לשימוש באפליקציה – מספר טלפון של העסק או מספר וירטואלי. מספר וירטואלי הינו מספר טלפון בלי סים שיכול להתנייד בין מספר מכשירים. אם בוחרים במספר וירטואלי יש כמה אפליקציות שמציעות מספר לסים וירטואלי עם תוכניות מותאמות לפי הצורך ובעלות נמוכה יחסית (לאפליקציה מומלצת לחץ כאן). לאחר מכן מתקינים את האפליקציה (לקישור להתקנה לחץ כאן) ומגדירים את השימוש העסקי: ממלאים את פרטי העסק – הימים ושעות הפעילות, קטלוג שירותים ואם יש, גם מוצרים. בנוסף, ניתן לקבוע מענה אוטומטי ותגובות מהירות שיקלו על שליחת ההודעות לחברי הקהילה.

נגישות
‎הפורום לחברה האזרחית‎