גוגל ביזנס

מדריך קצר זה מציג מספר תובנות לשימוש בגוגל ביזנס עבור גופים וארגונים אזרחיים, מתוך הכרה שזהו כלי חזק לפרסום הארגון והגברת ההכרה בו.

כתיבה: נועם מדאר

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, ומעבר לשרת חיפוש הוא מספק פרסום ברשת. לגוגל יש תוכנית בשם Google My Business שיכולה להתאים לארגונים כמוכם.

מה זה גוגל לעסקים?

שירות גוגל לעסקים (וגם לארגונים ללא כוונת רווח): Google Business Profile מאפשר לכם לפתוח דף עסק חינמי בו ניתן לפרסם את כל הפרטים החשובים על אודות הארגון, ולעזור ללקוחות פוטנציאליים למצוא אתכם ביעילות ובקלות.

 

צילום מסך מתוך פרופיל הפל”א בגוגל
איך עושים את זה?

על מנת לפתוח פרופיל יש להיכנס ל”גוגל ביזנס” ולמלא את הפרטים הנדרשים – כתובת, סוג עסק, טלפון, דוא”ל, מוצרים, שעות פעילות, קישור לאתר וכן הלאה. לאחר מכן תתבקשו לאמת את זהותכם במגוון דרכים – טלפון, הודעה, דוא”ל, וידאו וכדומה (במקרים מיוחדים תתבקשו לבצע אימות דו־שלבי). לאחר הכנסת הפרטים וביצוע האימות תצטרכו להמתין בסבלנות, ייתכן ימים ספורים ואף שבועות, עד שפרטי העסק יופיעו בגוגל.

מה הלאה?

את ניהול החשבון אפשר לתת בידי מספר אנשים שיוכלו לערוך את הנתונים והמידע בו. מדי חודש יקבלו מנהלי החשבון מייל ובו פרטי החשיפה של העסק בחודש שחלף: מספר צפיות, מספר כניסות לאתר, לטלפון, למפה וכדומה. בפרופיל ניתן להוסיף תמונות של העסק ומוצריו, להכניס שאלות ותשובות נפוצות, לבקש ביקורת, למכור מוצרים וליצור מבצעים. בנוסף ניתן ליצור פרסום ממומן לעסק, ובמקרה של ארגון ללא כוונת רווח, ניתן גם לקבל מענק נדיב (לתוכנית לחץ כאן).

צילום מסך מתוך פרופיל הפל”א בגוגל
למה לפתוח חשבון עסק בגוגל?
סיבה אחת פשוטה – פרסום! היום כולם מחפשים הכול בגוגל ומי שלא נמצא שם, פשוט לא קיים. פתיחת חשבון עסק בגוגל מנגישה את הארגון שלכם בפני מי שרוצה להיעזר בשירותכם וכך מגדילה את האימפקט שלכם.
נגישות
‎הפורום לחברה האזרחית‎