הפורום לחברה האזרחית הוקם במטרה לסייע לכם, יזמים וארגונים אזרחיים, להגדיל את השפעתכם על מנת לקדם סדר יום ציוני במרחב הציבורי בישראל. אנו מציעים הכשרות, מאגרי ידע, כלים וייעוץ בתחומים שונים,
תוך שימת דגש על עבודה עם מקבלי החלטות וקובעי מדיניות.
אנו רואים בכל יוזמה בעלת ערך שהיא "מעל" לרמת המשפחה ו"מתחת" לרמת מוסדות המדינה, חלק מחברה אזרחית תוססת שמסייעת במקומות בהם המדינה לא מסוגלת להציע את המענה הנדרש לטובת אזרחיה.
פיתוח רשת או קהילת תורמים זו קריאה מתמשכת לציבור להשקיע בעשייה אזרחית מסוימת באמצעות מתן תרומה קבועה. על ידי כך מעגלים רחבים יותר מהציבור יכולים לקחת חלק בפעילות. מדריך באתר שלנו
קרא עודרשימת מיילים אליה מנויים בעלי תפקיד או מקצוע מסוימים, המאפשרת להם להתעדכן תדיר בנעשה בתחום ובכך ליצור רשת מקצועית חזקה תוך מיתוג הארגון כבעל ידע ומקצועיות באותו תחום. דוגמה מפורטל בריאות הנפש בישראל
קרא עודיצירת אירועי תרבות המותאמים לקבוצה חברתית מסוימת יכולה לסייע בהעברת מסרים תרבותיים שונים לאותה קבוצה. דוגמה מפרויקט “סינמאמע”
קרא עודהקמת מועצה ציבורית היא פרקטיקה שנועדה להפקיע נושא מסוים מטיפול הקשרי, פוליטי או בלתי־תקין מנהלית, בטענה שדעת קהל ונציגי ציבור הם אלו שראויים לדון ולעסוק בסוגיה המהווה עניין ציבורי. דוגמה מאתר היחידה הממשלתית למאבק בגזענות
קרא עודרשימת תפוצה מהווה כלי אפקטיבי של ארגונים לעדכן ולעמוד בקשר מעת לעת עם אנשים שהביעו בעבר הזדהות כלשהי עם ערכי הארגון, לעדכן אותם בתמונת המצב ולחבר אותם לקמפיין מתהווה. מדריך מאתר “Wired Impact”
קרא עודתכנון אירועים במטרה לייצר ולחזק קהילות בעלות הזדהות רעיונית או מעשית. אחת מהדרכים להצליח בבניית הקהילה היא להצליח במציאת מחנה משותף, אינטרס הדדי או הזדהות רעיונית. מדריך באתר “מכללת אורנים” כלי מאתר “Community Canvas”
קרא עודמימון המונים הוא דרך לגייס סכומי כסף מהציבור. הצלחה בקמפיין מסייעת לארגון במימון פעילותו, אך גם בהשגת לגיטימציה ציבורית למטרותיו. מדריך באתר שלנו
קרא עודקהילה חזקה מתפתחת או נבנית סביב מנהגים, מסורות או סמלים. חברי הקהילה שומרים על מנהגים משותפים, מספרים ומשמרים מסורות, בעלי זהות משותפת ומזדהים עם סמלים משותפים. כלי מאתר “Coggle” דוגמה מדף הפייסבוק “אבא פגום”
קרא עוד