על אודות

הפורום לחברה האזרחית הוקם במטרה לסייע לכם, יזמים וארגונים אזרחיים, להגדיל את השפעתכם על מנת לקדם סדר יום ציוני במרחב הציבורי בישראל. אנו מציעים הכשרות, מאגרי ידע, כלים וייעוץ בתחומים שונים, תוך שימת דגש על עבודה עם מקבלי החלטות וקובעי מדיניות.
אנו רואים בכל יוזמה בעלת ערך שהיא "מעל" לרמת המשפחה ו"מתחת" לרמת מוסדות המדינה, חלק מחברה אזרחית תוססת שמסייעת במקומות בהם המדינה לא מסוגלת להציע את המענה הנדרש לטובת אזרחיה.

קראו עוד

עדכונים

מיזמים

הצוות

פוסטים של בלוג

קהילת תורמים קבועה

פיתוח רשת או קהילת תורמים זו קריאה מתמשכת לציבור להשקיע בעשייה אזרחית מסוימת באמצעות מתן תרומה קבועה. על ידי כך מעגלים רחבים יותר מהציבור יכולים לקחת חלק בפעילות. מדריך באתר שלנו

קרא עוד

רשימות דיוור לאנשי מקצוע

רשימת מיילים אליה מנויים בעלי תפקיד או מקצוע מסוימים, המאפשרת להם להתעדכן תדיר בנעשה בתחום ובכך ליצור רשת מקצועית חזקה תוך מיתוג הארגון כבעל ידע ומקצועיות באותו תחום. דוגמה מפורטל בריאות הנפש בישראל

קרא עוד

חשיפה למסרים דרך אירועי תרבות

יצירת אירועי תרבות המותאמים לקבוצה חברתית מסוימת יכולה לסייע בהעברת מסרים תרבותיים שונים לאותה קבוצה. דוגמה מפרויקט “סינמאמע”

קרא עוד

מועצה ציבורית

הקמת מועצה ציבורית היא פרקטיקה שנועדה להפקיע נושא מסוים מטיפול הקשרי, פוליטי או בלתי־תקין מנהלית, בטענה שדעת קהל ונציגי ציבור הם אלו שראויים לדון ולעסוק בסוגיה המהווה עניין ציבורי. דוגמה מאתר היחידה הממשלתית למאבק בגזענות

קרא עוד

רשימת תפוצה / דיוור המונים

רשימת תפוצה מהווה כלי אפקטיבי של ארגונים לעדכן ולעמוד בקשר מעת לעת עם אנשים שהביעו בעבר הזדהות כלשהי עם ערכי הארגון, לעדכן אותם בתמונת המצב ולחבר אותם לקמפיין מתהווה. מדריך מאתר “Wired Impact”

קרא עוד

קבוצות Whatsapp/Telegram/LinkedIn

קבוצות ווטסאפ/טלגרם מהוות דרך משמעותית לתקשר עם קבוצות באופן מהיר ויעיל, ולבנות קהילה אקטיבית לקידום נושא. מדריך על וואטסאפ VS טלגרם באתר שלנו מדריך על לינקדאין באתר שלנו מדריך על ווטאספ ביזנס באתר שלנו דוגמה – מורד קרא עוד

קרא עוד

אירועים בוני קהילה

תכנון אירועים במטרה לייצר ולחזק קהילות בעלות הזדהות רעיונית או מעשית. אחת מהדרכים להצליח בבניית הקהילה היא להצליח במציאת מחנה משותף, אינטרס הדדי או הזדהות רעיונית. מדריך באתר “מכללת אורנים” כלי מאתר “Community Canvas”

קרא עוד

שיתוף ציבור / היוועצות המונים

ארגונים וגופים המעוניינים להבין טוב יותר את קהל היעד מולו הם פועלים ולהנכיח את עמדת הציבור בשיח בנושא מסוים, יכולים לקיים היוועצות המונים ביחס לסוגיה. מודל “אדריכלי שיתוף” מאתר משרד החינוך מדריך באתר משרד ראש הממשלה כלי קרא עוד

קרא עוד

מימון המונים (Crowdfunding)

מימון המונים הוא דרך לגייס סכומי כסף מהציבור. הצלחה בקמפיין מסייעת לארגון במימון פעילותו, אך גם בהשגת לגיטימציה ציבורית למטרותיו. מדריך באתר שלנו

קרא עוד

פיתוח מנהגים, מסורות, זהות וסמלים

קהילה חזקה מתפתחת או נבנית סביב מנהגים, מסורות או סמלים. חברי הקהילה שומרים על מנהגים משותפים, מספרים ומשמרים מסורות, בעלי זהות משותפת ומזדהים עם סמלים משותפים. כלי מאתר “Coggle” דוגמה מדף הפייסבוק “אבא פגום”

קרא עוד
נגישות
‎הפורום לחברה האזרחית‎